top of page

Vad vi gör

Vi sätter upp och driver DevOps-team för att hjälpa företag att implementera och underhålla Dynamics 365 for Finance & Supply Chain Management

Vilka vi är

UnitedHours är ett företag som strävar efter att vara en engagerande, rolig och effektiv partner och arbetsgivare. Vi är inriktade på att implementera Dynamics 365 för alla typer av företag som önskar samarbeta med en ambitiös partner. Genom våra agila metoder har vi visat upp en historia av effektivt genomförande av flertal komplexa projekt.

Vi tror på människors egen drivkraft och ambitioner, och vi är stolta över att låta människor ta ansvar för sitt arbete samtidigt som vi hjälper alla projektdeltagare att kommunicera och samarbeta på ett prestigelöst sätt. Vi tvivlar inte på att det måste vara roligt att arbeta och att människor måste känna möjlighet att engagera sig i nya möjligheter. Vi vill inspirera individer till att sätta sig i förarsätet på sin egen kompetensresa genom att vara nyfikna och våga utveckla sina färdigheter i nya riktningar.

Vi har en stark tilltro till gruppens inneboende kraft där arbetsmiljön får präglas av att våga göra misstag. Vi anser att viljan att lyckas behöver överväga den eventuella rädslan för att göra fel och att detta utgör en viktig del i receptet för att kunna ta sig an komplexa utmaningar med lyckat resultat. Genom misstag lär sig människor och växer, och när sådana inträffar så löser vi det genom att backa upp varandra. Med det i åtanke så lägger vi vår egen ribba högt när det kommer till att kontinuerligt driftsätta lösningar av riktigt hög kvalitet i alla avseenden, vare sig det gäller funktionalitet, stabilitet, underhållbarhet, prestanda eller säkerhet eller andra aspekter som är av betydelse för den aktuella lösningen.

Det ska vara enkelt att samarbeta med UnitedHours så därför tror vi på det agila manifestet

  • Individer och interaktioner över processer och verktyg

  • Fungerande produkt över dokumentation

  • Kundsamarbete över avtalsförhandling

  • Svara upp mot förändringar över att krampaktigt följa en plan

 

Baserat på vår erfarenhet och kompetens kan vi snabbt förstå affärskrav och implementera lösningar som möter dessa. Av erfarenhet förstår vi att allt är mycket mer komplext än vad det ter sig vid första anblick. Att testa idéer och göra relevanta proof of concepts är generellt sett ett mer effektivt sätt att förstå krav än att skapa övergripande designdokument och andra generiska pappersprodukter. Detta för att kunna skapa lösningar som faktiskt fungerar i verkligheten genom att vara ordentligt förankrade i verksamheten. En annan bärande idé är att involvera resurser från början till slut. Kontinuitet är nyckeln till framgång och vår erfarenhet understryker vikten av att minimera antalet överlämningar i alla initiativ tills att leveransen är klar.

Vår vision är att vara en uppskattad partner och tillhandahålla en ambitiös miljö som är stimulerande och rolig att vara en del av.

WhoWeAre

Kunder

Cusomers
Telia_store.png

Kundreferenser

Telia förenklar processer, effektiviserar POS och förbättrar kundupplevelsen med Dynamics 365

Som det största telekomföretaget i Sverige ville Telia effektivisera sina lager- och försäljningsprocesser och skapa en pålitlig upplevelse för kunderna. Den övervägde hur man kopplar samman Microsoft Dynamics 365 med sina befintliga SAP-system samtidigt som man minskar antalet totala system och förenklar de dagliga uppgifterna för medarbetarna. Telia använde flera Dynamics 365 Business Applications – Commerce, Supply Chain Management och Finance – tillsammans med Microsoft Power BI. Som ett resultat halverade företaget sitt antal olika system, fick möjligheten till detaljerad lagerspårning, förbättrade sin försäljning och skapade en snabbare, mer personlig shoppingupplevelse för sina kunder.

Läs mer >>

Telia
CustomerStories
Ahlens_Red_RGB-removebg-preview.png

UnitedHours implementerade Dynamics 365 for Commerce för Åhléns, som är en svensk kedja med 60+ butiker. Projektet gick live efter en ganska snäv tidsplan under Q1 2019. Vi ansvarade för implementeringen av Dynamics 365 F&O och all nödvändig funktionalitet som behövde konfigureras, anpassas och migreras för att stödja butikerna såväl som webbordrar integration. Det fanns ett stort antal utmaningar baserade på den höga volymen av transaktioner, produkter, användare och POS samt antalet ECOM-ordrar som hanterades av applikationen. Rabatter är, som för det mesta inom detaljhandeln, en utmaning. För att hantera och på ett smidigt och effektivt sätt hantera dessa, med tanke på den extraordinära stora produktportföljen, byggdes tilläggsfunktionalitet för att stödja rabattansvariga i deras arbete. En del av integrationen med äldre system visade sig vara en utmaning, särskilt de interaktiva, men också några av de batchorienterade komplexa integrationerna med hög belastning.

Prestanda i butiken var en av utmaningarna som Åhléns hade och butiksprocesserna effektiviserades både i processernas utförandeväg men också åtgärder för att förbättra handläggningstiderna. Prestanda i migrationsprocessen var också en utmaning i projektet och i den pågående verksamheten. Omni channel support är alltid komplext att genomföra och flera innovativa integrationslösningar användes för att underlätta den förväntade kundupplevelsen att stödja.

Utrullningen till butikerna skedde i etapper, användarna lärdes upp med hjälp av en utbildningsmodell som fungerade väldigt bra, mycket tack vare den lättanvända POS-applikationen. Genom att använda konfiguration och vissa tillägg upplevs applikationen som enkel att använda av de flesta användare i butikerna.

Åhlens

Teamet

The team
Contact

Kungsklippan 17B

112 25 Stockholm

Sverige

+46703128928

Hollandsgatan 5

442 50 Ytterby

Sverige

+46730682005

bottom of page